Inapoi la articol

7 momente interesante din istoria industriei auto româneşti

Prima maşină românească a fost avionul lui Traian Vuia, după ce a dat într-o groapă pe pistă şi i-au căzut aripile;

În anii 80, ARO s-a numit ALO pentru că Ceauşescu era peltic;

Îţi aminteşti cum mirosea într-un Oltcit? Ca să se diferenţieze de Citroen Axel, modelul românesc avea un cocean înfipt în ţeava de eşapament;

Dacia Sport, care avea un parbriz şi pe spate, a fost proiectată de un inginer care avea o faţă şi pe cur;

Deşi nu era o maşină prea grozavă, Dacia a avut ceva succes la export, mai ales mulţumită sloganului „Măcar nu e Fiat”;

Dacia Lăstun a fost lansată şi într-o variantă pentru fumători, Dacia LăsTutun. Din păcate, de la greutatea scrumierei, nu pornea;

Primii şefi ai uzinei din Craiova după preluarea de către Daewoo au fost coreenii Fu Sei şi Fă Cui.