Inapoi la articol

7 lucruri despre lifturile din România

  • România a avut unul din primele lifturi trase de cai – în Timișoara, în 1876;
  • Rețeaua românească de lifturi este una din cele mai mari din Europa, infrastructura este însă la pâmânt: au fost numeroase cazuri în care pasagerii au trebuit să coboare și să împingă liftul;
  • În perioada antebelică lifturile aveau un conductor, un mecanic și un băiat care băga cărbuni să meargă, pentru că lifturile aveau mai multe vagoane;
  • În București transportul cu liftul este subvenționat de stat, în timp ce în alte orașe, cum ar fi Oradea, o călătorie cu liftul poate costa chiar și 3 lei;
  • Pe vremea lui Ceaușescu lifturile circulau alternativ, în zilele cu soț lifturile de la scările B și D, iar în zilele fără soț cele de la scările A, C sau E;
  • În clădirile unde lucrează oamenii cu bani lifturile sunt transparente, să poți vedea săracii de sus, așa cum trebuie;
  • Primul român care a călătorit cu liftul a fost Petrache Poenaru, care a urcat până la etajul 1, unde avea biroul taică-su, ca să-i ceară bani de bilet de tren.