Inapoi la articol
7 lucruri despre lifturile din România
- România a avut unul din primele lifturi trase de cai – în Timișoara, în 1876;
- Rețeaua românească de lifturi este una din cele mai mari din Europa, infrastructura este însă la pâmânt: au fost numeroase cazuri în care pasagerii au trebuit să coboare și să împingă liftul;
- În perioada antebelică lifturile aveau un conductor, un mecanic și un băiat care băga cărbuni să meargă, pentru că lifturile aveau mai multe vagoane;
- În București transportul cu liftul este subvenționat de stat, în timp ce în alte orașe, cum ar fi Oradea, o călătorie cu liftul poate costa chiar și 3 lei;
- Pe vremea lui Ceaușescu lifturile circulau alternativ, în zilele cu soț lifturile de la scările B și D, iar în zilele fără soț cele de la scările A, C sau E;
- În clădirile unde lucrează oamenii cu bani lifturile sunt transparente, să poți vedea săracii de sus, așa cum trebuie;
- Primul român care a călătorit cu liftul a fost Petrache Poenaru, care a urcat până la etajul 1, unde avea biroul taică-su, ca să-i ceară bani de bilet de tren.
28.02.2021