Inapoi la articol

7 trenuri din România de care n-ai auzit până acum

  • Orient InterRegio. Fratele mai sărac al lui Orient Expres, destinat regilor săraci, care călătoreau la clasa a II-a;
  • Personalul Ospătarilor, care culegea ospătari din toată țara și îi lăsa la Mangalia, la începutul sezonului pe litoral;
  • Rapidul Tablourilor. Un tren special, regal, care circula de două ori pe lună în timpul Regatului. Pornea din Gara Regală Băneasa, încărcat cu picturi, aur și alte valori, și avea stație finală în Elveția;
  • Acceleratul Dacic, care circula de la Drobeta Turnu Severin până la Sfinx, exclusiv prin tuneluri dacice;
  • Expresul Iubirii „Radu cel Frumos“, care ducea tineri arătoși la curtea sultanului din Istanbul;
  • Trenul Oltcit. Fabricat la Craiova, trebuia să fie o reușită a tehnologiei comuniste și urma să atingă 300 km/h, dar n-a pornit niciodată, nici măcar împins;
  • Trenul Foamei. Un experiment reușit al nutriționiștilor feroviari români. Pacienții urcau în tren la Iași și când ajungeau în gară la Timișoara aveau între 4 și 15 kg în minus.