Inapoi la articol

7 lucruri fascinante din istoria maşinilor Dacia

  • Numele „Dacia“ a fost ales pentru că înăuntru era atât de curent încât trebuia să porţi mereu căciulă, ca dacii;
  • O problemă celebră de la olimpiada de mate din 1982, faza pe sector, a fost „Dacă Dacia 1100 e Renault 8 şi Dacia 1300 e Renault 12, ce Renault va fi Dacia 1500?“;
  • Dacia 1300 a fost promovată de la început ca maşină de familie, putând găzdui în siguranţă cocoşul, găina, trei pui şi un carton întreg de ouă;
  • Simpaticul Lăstun, cunoscut şi ca Dacia 500, era mult mai spaţios decât părea. Puteai căra cu el suficientă mobilă pentru trei garsoniere din Cluj;
  • În ’95, un inginer de la Dacia şi-a adus de acasă un sandviş împăturit în staniol. Acesta a fost confundat cu o maşină şi botezat „Dacia Nova, primul autoturism 100% românesc“;
  • Dacia Solenza avea cele mai bune dotări. Dacă comandai „kit fumători“, maşina chiar venea cu trei fumători pe bancheta din spate;
  • Dacia Sandero a fost prima maşină cu jigler care se suflă singur, chestie pe care nici ăia de la Google n-au reuşit s-o facă încă;
  • În 2010 iese pe poarta fabricii primul Duster. Abia 2 ani mai târziu, poarta fabricii a fost securizată ca să nu mai evadeze maşinile.