Inapoi la articol

7 lucruri despre trenurile din România

  • Foarte multe trenuri opresc cu orele la Feteşti, ca să tragă mecanicul un pui de somn. Anghel Saligny a lăsat prin testament să nu treacă nimeni beat rangă pe podul lui;
  • După ce au luat Transilvania, Banatul şi Bucovina, cea mai mare provocare pentru români a fost să strice trenurile lăsate acolo de austrieci. Abia în 1992 l-au stricat pe ultimul, atât de bine erau făcute;
  • „Trenurile zăpezii“ se numesc aşa nu fiindcă merg la munte, ci fiindcă ninge prin acoperiş;
  • „Trenurile soarelui“ se numesc aşa fiindcă temperatura din vagoane poate atinge 6.000 de grade, cât suprafaţa Soarelui;
  • Linia Constanţa-Mangalia nu a fost niciodată electrificată din motive de siguranţă. Foarte mulţi oameni nu se şterg când ies din mare şi traversează şinele uzi;
  • Controlorului de tren i se spune şi naş pentru că mulţi oameni se însoară şi îşi fac familii până ajunge trenul la destinaţie;
  • Ca să-ţi poţi lua bilet la clasa I trebuie mai întâi să stai câteva ore la clasa pregătitoare.